Tuesday, January 20, 2009

Basic Chain with Sequin Padding

Looks like pattern basic chain with sequin padding ni telah menarik minat ramai peminat-peminat sulaman manik! Kali ini sequin yang saya gunakan adalah yang size kecil sekali. Jadi sequin padding di jahit pada setiap basic chain. Wah! Of course warnanye adalah warna yang sedondon dengan kain. Kali ini saya pilih warna highlight pada fabric. Bunga pada fabric adalah besar-besar and ada splash in red! So I choose red as my main color on the chains. Disamping itu warna oren dan coklat mendampinginya untuk ia kelihatan lebih interesting. Hasilnya? Tentulah cantik!!

Lihat pattern yang sama dengan tona warna yang berlainan di post-post yang sebelum ini - Baju Kak Long, I did it again, Baju kurung lovers - recommended edging.

2 comments:

Unknown said...

Salam kak Zihan,

Lamanya saya tak singgah sini. sibuk sikit kak. Kak Zihan pun mesti sibuk gak, siapkan tempahan pastu buat kelas lagi, betul tak? cantiklah sulaman ni very de' simple tapi cantik. Suker sgt.

Norazihan said...

W'salam Ina, thank you n yes sibuk tak habis menyulam and managing the household like everyone else. Selamat berusaha. :)